Έλλειψη σιδήρου, ποια είναι τα συνήθη συμπτώματα?

έλλειψη σιδήρου

Έλλειψη σιδήρου, ποια είναι τα συνήθη συμπτώματα?

Η έλλειψη σιδήρου είναι ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό. Αυτό συμβαίνει γιατί ο άνθρωπος πλέον ενημερώνεται και δεν αφήνεται απλά σε συμπτώματα κόπωσης, ατονίας, άγχους ή ότι άλλο μπορεί να απασχολεί τον κάθε ένα από εμάς. Η επάρκεια σιδήρου στον οργανισμό μας είναι απαραίτητη για την οξυγόνωση σε όλο το εύρους του ανθρώπινου οργανισμού.

Γιατί συμβαίνει αυτό? Ο σίδηρος συμβάλει στην παραγωγή της αιμοσφαιρίνης. Η αιμοσφαιρίνη είναι υπεύθυνη για την μεταφορά του σιδήρου σε ολόκληρο τον ανθρώπινο οργανισμό μέσω των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς γιατί ο σίδηρος είναι άκρως απαραίτητο συστατικό για την καλή ανθρώπινη υγεία. Ιδανικά θα έπρεπε να λαμβάνουμε τις ανάγκες μας σε σίδηρο μέσα από μια ισορροπημένη και σωστή διατροφή. Και πάλι η διατροφή είναι η αιτία του καλού ή του κακού για την συνολική υγεία μας.

Έλλειψη σιδήρου και συνήθη συμπτώματα

Εμείς θα αναφέρουμε κάποια συμπτώματα που ανακαλύψαμε μέσω αναζήτησης. Οτιδήποτε νιώσετε από τα παρακάτω, δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάνετε μόνοι σας την διάγνωση. Σε κάθε περίπτωση ο αρμόδιος επιστήμονας για να διαγνώσει και να θεραπεύσει οποιαδήποτε κατάσταση, είναι ο θεράπων ιατρός σας. Ας δούμε όμως κάποια από τα συμπτώματα που αναφέρουν συχνά πυκνά οι άνθρωποι που παρουσιάζουν έλλειψη σιδήρου.

Αναίτια κόπωση ή και ατονία

Από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα που πολλοί αγνοούμε. Τα χαμηλά επίπεδα οξυγόνου στους ιστούς του ανθρώπου έχουν σαν συνέπεια να νιώθουμε εξουθενωμένοι. Ή σε πιο ήπια μορφή να νιώθουμε χαμηλή ενέργεια και διάθεση να ολοκληρώσουμε τα καθημερινά μας ζητήματα. Την απλή ή εύκολη κούραση (σιδηροπενία), την προσπερνούμε επίσης εύκολα. Εκτός αν κάποιος έχει κάνει εξετάσεις αίματος και έχει διαπιστώσει τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου. Αν αφήσουμε τα επίπεδα σιδήρου να πέσουν κι άλλο τότε μπορεί να είμαστε ευερέθιστοι ή και να παρουσιάσουμε τάσεις λιποθυμίας.  Αν διαπιστώσετε ότι λαχανιάζετε εύκολα και εφόσον δεν υπάρχει άλλη αιτία, μπορεί να έχετε επίσης μειωμένα επίπεδα σιδήρου. Το λαχάνιασμα μπορεί να συνδυάζεται με ταχυκαρδία, όπου η ταχυκαρδία είναι άλλο ένα σύμπτωμα που μπορεί να προκύπτει από την έλλειψη σιδήρου.

Χλωμή ή ωχρή επιδερμίδα

Για το υγιές ρόδινο χρώμα του δέρματος μας ευθύνεται η αιμοσφαιρίνη. Κατά συνέπεια, χαμηλά επίπεδα σιδήρου οδηγούν σε λιγότερο υγιές χρώμα δέρματος. Είναι κάτι που ενώ παρατηρούμε, επίσης το ξεπερνάμε εύκολα χωρίς να κάνουμε τίποτα.

 Αν νιώθετε συχνά πονοκεφάλους ή ημικρανίες

Η κακή οξυγόνωση του εγκεφάλου οδηγεί πολλές φορές σε πονοκέφαλο ή ημικρανίες. Σύμπτωμα που επίσης προσπερνάμε και προσπαθούμε να το λύσουμε με ένα παυσίπονο. Στην περίπτωση που έχετε συχνούς πονοκεφάλους καλό θα ήταν να κάνετε μια εξέταση αίματος για να δείτε τα επίπεδα του σιδήρου.

Στρες ή νευρικότητα χωρίς αιτία

Άλλο ένα από τα συμπτώματα που μπορεί να οφείλονται στα χαμηλά επίπεδα σιδήρου. Αυτό το σύμπτωμα συνδυάζεται με τις ταχυκαρδίες που αναφέραμε πιο πάνω. Η κακή οξυγόνωση του οργανισμού ταράσσει το συμπαθητικό νευρικό μας σύστημα και ενδέχεται να προκαλεί αναίτιο στρες, ταραχή ή και ταχυκαρδίες.

Τριχόπτωση

Όταν αποχαιρετάτε μεγαλύτερο αριθμό από τις τρίχες του μαλλιού σας και φτάσατε στο σημείο να ανησυχείτε, καλό είναι να κάνετε εξετάσεις αίματος. Χαμηλά επίπεδα σιδήρου μπορεί να είναι η αιτία για την τριχόπτωση.

Οι γυναίκες είναι πιο ευπαθείς

Αυτό συμβαίνει γιατί οι γυναίκες έχουν εμμηνόρροια που αν είναι πιο βαριά μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια σιδήρου. Επίσης ένας τοκετός θα προκαλέσει την επιβάρυνση σε σίδηρο γιατί το έμβρυο θα αντλήσει τις απαιτούμενες ανάγκες από την μητέρα του. Το σίδηρο μαζί με το ασβέστιο ή και το μαγνήσιο είναι από τα πρώτα συμπληρώματα διατροφής που προτείνει ο γυναικολόγος σε περιπτώσεις κυοφορίας.

Τροφές θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αναπλήρωση του σιδήρου

Μια ενήλικη γυναίκα κάτω των 50 ετών χρειάζεται περίπου 18mg σιδήρου ημερησίως και αν κυοφορεί οι ανάγκες της αυξάνονται στα 27mg. Άνω των 50 ετών μια γυναίκα χρειάζεται 8-10mg και σε κατάσταση εμμηνόπαυσης. Να σημειώσουμε ότι υψηλότερα επίπεδα σιδήρου από τα φυσιολογικά, επίσης προκαλούν θέματα υγείας. Οπότε ο γιατρός σας είναι εκείνος που θα σας ορίσει το επίπεδο σιδήρου καθώς και τον τρόπο που θα το διατηρήσετε στα φυσιολογικά επίπεδα. Ωστόσο τροφές όπως το σπανάκι, τα όσπρια, το μοσχάρι, το κοτόπουλο και οι ξηροί καρποί καλό είναι να περιλαμβάνονται στο διαιτολόγιο σας ως πηγή σιδήρου. Η μελάσα είναι επίσης μια καλή πηγή σιδήρου με 4,7mg ανά 100 γραμμάρια και είναι ένα φυσικό προϊόν υψηλής θρεπτικής αξίας.

Προσοχή

Σας ενημερώνουμε ότι δεν δίνουμε ιατρικές συμβουλές. Οι πληροφορίες που περιγράφονται στον ιστότοπο μας, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε κάθε πρόβλημα υγείας, θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον αντίστοιχο ιατρό.

Περισσότερες πληροφορίες για την Έλλειψη σιδήρου μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

 

Hot
2.80

Υπερτροφές

Ζάχαρη Καρύδας bio

2.84
Προσφορά!

Μαγειρική-ζαχαροπλαστική

Λάδι Καρύδας 500 ml

7.50 6.98
ΝΕΟ
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
7.90

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *