Βιταμίνη Β12 & Υγεία

βιταμίνη β12

Βιταμίνη Β12 – λαμβάνεις όση πρέπει?

Η βιταμίνη Β12 είναι πάρα πολύ σημαντική για την υγεία και πρέπει να διασφαλίσει κάποιος ότι την λαμβάνει σε επάρκεια ημερησίως. Η βιταμίνη Β12 είναι σημαντική για διάφορες λειτουργίες του οργανισμού. Βοηθά στην παραγωγή του DNA αλλά και των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Έχει ενεργή συμμετοχή στην δομική σύνθεση της πρωτεΐνης στο σώμα, στην ενδυνάμωση του ρυθμού μεταβολισμού των τροφών. Βοηθά την καλή λειτουργία του συστήματος των νεύρων, του πεπτικού. Επιπρόσθετα βοηθά στην πρόληψη ενάντια σε καρδιαγγειακά νοσήματα και βοηθά στην καταπολέμηση της μελαγχολίας. Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν παράγει την βιταμίνη Β12, οπότε πρέπει να την λάβουμε από ζωικές τροφές ή συμπληρώματα διατροφής. Και είναι κάτι που πρέπει να έχουμε συχνά στο μυαλό μας γιατί το σώμα δεν αποθηκεύει την βιταμίνη Β12 για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Βιταμίνη Β12 και πηγές λήψης

Όπως αναφέραμε την βιταμίνη Β12 μπορεί να την λάβει κανείς από τις ζωικές τροφές. Στις τροφές αυτές εκτός από το κρέας, περιλαμβάνονται τα γαλακτοκομικά, τα ψάρια, τα πουλερικά, τα αυγά. Σε συσκευασμένες ζωικές τροφές, μπορείτε να δείτε την συγκέντρωση σε βιταμίνη Β12 στην ετικέτα με την θρεπτική αξία.

Ανεπάρκεια σε βιταμίνη Β12

Η αλήθεια είναι ότι στον δυτικό κόσμο η διατροφή είναι πλούσια σε ζωικές τροφές. Ωστόσο αν δεν είστε σίγουροι για τα επίπεδα της βιταμίνης Β12 στον οργανισμό σας, δεν έχετε παρά να το δείτε με τον γιατρό σας, κάνοντας μια εξέταση αίματος. Όσο μεγαλώνουμε βέβαια η απορρόφηση των βιταμινών γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς από τον οργανισμό και αυτό ισχύει και για την βιταμίνη Β12.

Ανεπάρκεια σε βιταμίνη Β12 μπορεί να έχει κάποιος που ακολουθά χορτοφαγικό τρόπο διατροφής. Επιπρόσθετα κάποιος που πάσχει από συγκεκριμένες παθήσεις μπορεί να παρουσιάσει μειωμένα επίπεδα σε βιταμίνη Β12. Παθήσεις όπως η ατροφική γαστρίτιδα, αναιμία, ανάπτυξη βακτηρίων-παρασίτων στον στομάχι ή και δυσλειτουργία στο ανοσοποιητικό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένα επίπεδα της βιταμίνης Β12. Άτομα με δυσλειτουργίες στο πεπτικό σύστημα μπορεί να εμφανίσουν μειωμένα επίπεδα της βιταμίνης.

Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να βάλετε περισσότερες από τις ζωικές τροφές στο διαιτολόγιο σας ή κάποιο συμπλήρωμα διατροφής, όπως η διατροφική μαγιά με Β12.

βιταμινη β12

Εγκυμοσύνη και βιταμίνη Β12

Αν μια γυναίκα είναι στην εγκυμοσύνη και επιθυμεί να θηλάσει το μωρό, θα πρέπει να επικοινωνήσει με τον γιατρό της προκειμένου να διασφαλίσει ικανοποιητικά επίπεδα της βιταμίνης Β12. Σε αυτήν την περίπτωση αφενός προστατεύει την δική της υγεία αλλά και του βρέφους που χρειάζεται και αυτό την βιταμίνη Β12 για την σωστή ανάπτυξη του.

Με μειωμένα αποθέματα σε βιταμίνη Β12, το μωρό σας μπορεί να εμφανίσει καθυστέρηση στην ανάπτυξη και να μην μεγαλώσει όσο καλά θα μπορούσε.

Συμπτώματα έλλειψης της βιταμίνης Β12

Αν κάποιος έχει χαμηλά αποθέματα της βιταμίνης, μπορεί να γίνει αναιμικός. Μια ήπια υποχώρηση μπορεί να μην έχει κανένα σύμπτωμα για τον άνθρωπο. Ωστόσο αν δεν το διαχειριστούμε με την αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες ή με κάποιο από τα συμπληρώματα διατροφής, τότε μπορεί να βιώσουμε συμπτώματα όπως:

  • Αδυναμία, κόπωση ή και ελαφρούς πονοκεφάλους
  • Ταχυπαλμία και αδυναμία στο αναπνευστικό σύστημα
  • Χλωμή επιδερμίδα
  • Μειωμένη αίσθηση της γεύσης των τροφών
  • Δυσλειτουργίες του εντέρου που μπορεί να κάνουν την εμφάνιση είτε με διάρροια, δυσκοιλιότητα ή και αέρια
  • Μειωμένη όρεξη για φαγητό
  • Μουδιάσματα και αδυναμία των μυών
  • Μειωμένη όραση
  • Ψυχολογικά προβλήματα όπως μελαγχολία, μειωμένη ικανότητα μνήμης ή μεταπτώσεις

Η διάγνωση και θεραπεία πρέπει να γίνεται κατόπιν σύστασης του γιατρού και εξαρτάται από την κατάσταση της περίπτωσης. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να δοθεί βιταμίνη Β12 και σε ενέσιμη μορφή για πιο δραστικό αποτέλεσμα. Στις περισσότερες των περιπτώσεων παρέχεται διαιτολόγιο και κάποιο συμπλήρωμα διατροφής.

Πρόληψη

Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν προληπτικά να λάβουν περισσότερη βιταμίνη Β12 από την διατροφή τους με τις τροφές που αναφέραμε. Αν δεν επιθυμείτε να τρώτε συχνά γαλακτοκομικά, κρέας, πουλερικά, αυγά, τότε μπορείτε να καταναλώσετε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής. Η διατροφική μαγιά με Β12 που αναφέραμε μπορεί να μπει στο πρωινό σας και να ενισχύσει τα αποθέματα Β12 στον οργανισμό σας και την υγεία σας γενικότερα. Αν πάλι επιθυμείτε την χρήση κάποιου συμπληρώματος διατροφής, καλό είναι να ενημερώσετε τον γιατρό σας, ειδικά αν είστε σε περίοδο φαρμακευτικής αγωγής.

Προσοχή

Σας ενημερώνουμε ότι δεν δίνουμε ιατρικές συμβουλές. Οι πληροφορίες που περιγράφονται στην ιστοσελίδα μας, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε κάθε πρόβλημα υγείας, θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον αντίστοιχο ιατρό.

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για τη βιταμίνη Β12 στα Αγγλικά ΕΔΩ

ΝΕΟ

Συμπληρώματα Διατροφής

Διατροφική Μαγιά Mari Gold με Β12

9.31
ΝΕΟ

Συμπληρώματα Διατροφής

Διατροφική Μαγιά Mari Gold

9.31
Hot

Συμπληρώματα Διατροφής

Ελιξήριο Schweden Bitter RIVIERA

18.25
Hot
2.80
bio
ΝΕΟ

Συμπληρώματα Διατροφής

MSM Σκόνη

13.90
3.90
5.40
bio
2.60
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
5.80
bio

δημητριακά

Ποπ Κινόα

2.50
bio

δημητριακά

Φαγόπυρο

Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
1.80

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *