Δείκτης μάζας σώματος – τι πρέπει να γνωρίζουμε

μήλο, ζυγαριά για δείκτης μάζας σώματος

Δείκτης μάζας σώματος και πως ορίζεται

Ο δείκτης μάζας σώματος είναι ένας από τους βασικούς δείκτες που δίνουν μια πρώτη ένδειξη για την υγεία του ανθρώπινου σώματος. Στα Αγγλικά το ακρωνύμιο είναι BMI (Body Mass Index) και ο τύπος εύρεσης είναι το βάρος διαιρούμενο με το ύψος μας εις το τετράγωνο. Ο δείκτης μάζας σώματος βασίζεται στην φόρμουλα υπολογισμού του Βέλγου μαθηματικού Αδόλφου Κουέτελετ τον 19ο αιώνα. Χρησιμοποιείται έως και σήμερα και αφού μετονομάστηκε. Αρχικά είχε το όνομα του Βέλγου μαθηματικού.

Για παράδειγμα κάποιος που είναι 170 εκατοστά με 70 κιλά βάρος ο τύπος υπολογισμού είναι ο παρακάτω:

ΔΜΣ = βάρος(kg) / (ύψος)2 (m2) = 70 (kg) / (1,70)2 (m2)  = 23,94

Πρέπει να μας απασχολεί ο δείκτης μάζας σώματος?

Ο υπολογισμός του είναι πανεύκολος και δεν απαιτείται κάποιος δύσκολος μαθηματικός τύπος ή ειδικά όργανα μέτρησης. Αποτελεί λοιπόν μια ένδειξη που μπορεί να υπολογιστεί πολύ εύκολα, οπουδήποτε και από τον οποιοδήποτε. Καταδεικνύει γρήγορα, ενδεχόμενα θέματα υγείας ενός ατόμου σε σχέση με την θετική ή αρνητική απόκλιση από το κανονικό του βάρους. Ωστόσο πρέπει να μας απασχολεί σε συνδυασμό με άλλα κριτήρια. Πρέπει να αναλογιστούμε το αν πρόκειται για άνδρα ή γυναίκα, αν γυμνάζεται ή όχι και από την ηλικία στην οποία βρίσκετε το άτομο. Επίσης, ανάλογα με το σε ποια ήπειρο βρίσκεται το άτομο, χρησιμοποιούνται και άλλοι πίνακες. Άτομα που ασκούνται συχνά τείνουν να έχουν μεγαλύτερη μυϊκή ανάπτυξη και άρα μεγαλύτερο δείκτη μάζας σώματος. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι έχουν μεγαλύτερο ποσοστό λίπους στο σώμα τους. Η γυμναστική σε συνδυασμό με συμπληρώματα πρωτεΐνης ή ακόμη και η πρωτεΐνη για όγκο που καταναλώνουν ορισμένα άτομα τους δίνει μεγαλύτερο ΔΜΣ με χαμηλότερα ποσοστά λίπους.

Συνοψίζοντας θα πρέπει να αναφέρουμε ότι καλό είναι να μας απασχολεί αλλά να λάβουμε υπόψη τον συνολικό τρόπο ζωής του ατόμου. Επιπρόσθετα είναι πολύ σημαντική η ένδειξη του ποσοστού λίπους στο σώμα. Τα αυξημένα ποσοστά συσσωρευμένου λίπους στο σώμα είναι η πηγή πολλών κακών για την ανθρώπινη υγεία. Κατά την άποψη των διαιτολόγων κάποιος πρέπει να επικεντρώνεται περισσότερο στην σωστή διατροφή και άσκηση με σκοπό την μείωση του λίπους στο σώμα. Η μείωση του βάρους και η επιστροφή στα φυσιολογικά είναι αναπόφευκτη με την σωστή διατροφή και άσκηση. Ωστόσο επειδή η μέτρηση του ποσοστού λίπους απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό, πολλοί άνθρωποι επικεντρώνονται στην εύρεση του ΔΜΣ (Δείκτης Μάζας Σώματος).

Επίπεδα κατηγοριοποίησης του ΔΜΣ

Ας δούμε την αποδεκτή κατηγοριοποίηση για τον ΔΜΣ. Τιμές μικρότερες του 18,5 κατατάσσουν το άτομο χαμηλότερα από το φυσιολογικό. Λείπει βάρος δηλαδή από το άτομο αυτό και πρέπει να επισκεφθεί ειδικό επιστήμονα για περισσότερες εξετάσεις, ειδική αγωγή, διατροφή κλπ. Μεταξύ του 18,5 και 25 θεωρείται ότι έχει το φυσιολογικό βάρος. Τιμές πάνω από αυτό θεωρείται κάποιος υπέρβαρος ενώ αν ξεπερνά το 30 θεωρείται παχύσαρκος. Για τις τιμές πάνω του φυσιολογικού και εφόσον το άτομο δεν γυμνάζεται θα πρέπει να προσέξει την διατροφή του, να ασκείται και σαφώς να πάρει την γνώμη του ειδικού σε θέματα υγείας και διατροφής.

Μετρήστε την δείκτη μάζας του σώματος σας αυτόματα ΕΔΩ

Προσοχή

Σας ενημερώνουμε ότι δεν δίνουμε ιατρικές συμβουλές. Οι πληροφορίες που περιγράφονται στον ιστότοπο μας, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε κάθε πρόβλημα υγείας, θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον αντίστοιχο ιατρό.

Περισσότερες πληροφορίες για τον ΔΜΣ (δείκτης μάζας σώματος) μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

ΝΕΟ
Προσφορά!
-25%
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
22.64 16.98
Hot
0.88
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
7.90

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *