Καρδιαγγειακά νοσήματα και διατροφή

καρδιαγγειακά νοσήματα

Καρδιαγγειακά νοσήματα και διατροφή

Όλοι μας έχουμε ακούσει τα Καρδιαγγειακά Νοσήματα, ίσως έχουν απασχολήσει κάποιο από τα πρόσωπα του περιβάλλοντος μας. Όλα τα δημοσιεύματα αλλά και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι τα Καρδιαγγειακά Νοσήματα αποτελεί την πρώτη αιτία θανάτου στις ανεπτυγμένες κυρίως οικονομικά χώρες. Ωστόσο διαφαίνεται αυξανόμενη τάση και στις αναπτυσσόμενες. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα θέμα που οι περισσότεροι αμελούμε την βαρύτητα του σε καθημερινή βάση. Το αμελούμε συνεχίζοντας έναν επιβαρυμένο για την υγεία μας τρόπο ζωής. Δεν οργανώνουμε και δεν φροντίζουμε την διατροφή μας. Επίσης, στον πολυάσχολο τρόπο ζωής μας αμελούμε να ασκηθούμε. Ωστόσο, η στατιστικές των οργανισμών που ασχολούνται με την ανθρώπινη υγεία, δείχνει ότι θα πρέπει να αλλάξουμε συνήθειες.

Όλες επίσης οι έρευνες, μελέτες και σχετική αρθρογραφία καταδεικνύει ότι η βασική κλινική αιτία των καρδιαγγειακών νοσημάτων είναι η αθηροσκλήρωση με αποτέλεσμα την πρόκληση βλαβών των αρτηριών μας. Τα καρδιαγγειακά νοσήματα περιλαμβάνουν το έμφραγμα μυοκαρδίου, τη στεφανιαία νόσο και την στηθάγχη.

Καρδιαγγειακά Νοσήματα – παράγοντες που επηρεάζουν

Όπως και στα περισσότερα θέματα υγείας του ανθρώπου, ο σημαντικότερος παράγοντας είναι η πρόληψη. Πρέπει να αποκτήσουμε την συνείδηση των διατροφικών μας συνηθειών αλλά και της καθημερινότητας μας. Πρέπει να αντιληφθούμε τον αντίκτυπο που θα έχει ο τρόπος ζωής μας στην υγεία μας. Ίσως όχι τώρα ή αύριο, αλλά να σκεφθούμε πως θα θέλαμε να είναι η υγεία και το σώμα μας μετά από 5 ή 10 χρόνια ίσως. Έτσι μπορεί να αποκτήσουμε καλύτερη συνείδηση για την υγεία μας.

Δεν θα ανακαλύπταμε τον τροχό αν σας λέγαμε ότι δεν συστήνεται να καπνίζει κάποιος ή να καταναλώνει μεγαλύτερες ποσότητες αλκοόλ σε εβδομαδιαία βάση. Πολλοί διατροφολόγοι ή γιατροί άλλων ειδικοτήτων μπορεί να σας συστήσουν 1-2 ποτήρια αλκοόλ την εβδομάδα. Αν παραμείνετε σε 1-2 ποτήρια λευκού ή κόκκινου κρασιού ακόμη καλύτερα. Αν οπωσδήποτε επιθυμείτε κάποιο από τα πιο σκληρά ποτά, τότε 1-2 τζιν με τόνικ εβδομαδιαίως, θα ήταν η δική μας πρόταση. Αν έχετε παραπανίσια κιλά, υψηλά επίπεδα χοληστερόλης ή και υπέρταση, τότε ανήκετε στις ομάδες υψηλού κινδύνου. Σαφώς και θα πρέπει να οργανώσετε με τον γιατρό σας, ένα πλάνο φαρμακευτικής αγωγής. Μην επαναπαύεστε όμως στα φάρμακα μόνο. Όλα τα φάρμακα περιγράφουν στα εγχειρίδια που εσωκλείονται αντενδείξεις και παρενέργειες. Που σημαίνει ότι αν δεν αλλάξετε τον τρόπο ζωής και διατροφής σας, το πιθανότερο είναι σε βάθος χρόνου να χρειαστείτε και άλλα φάρμακα για να αντιμετωπίσετε τις παρενέργειες ή ενδεχόμενες βλάβες από τα αρχικά φάρμακα. Σε καμία περίπτωση δεν συστήνουμε να αμελήσετε τον γιατρό και την φαρμακευτική αγωγή.

Άσκηση και Μεσογειακή διατροφή

Ο καλύτερος τρόπος είναι να συνεργαστείτε με τον γιατρό σας και παράλληλα να διαμορφώσετε έναν τρόπο ζωής που να προάγει την καλύτερη υγεία σας. Θα πρέπει να περιορίσετε ή και να κόψετε με κάποιον τρόπο το κάπνισμα. Θα πρέπει να ελέγξετε και να μειώσετε τα περιττά κιλά με άσκηση και διατροφή. Μην ακολουθήσετε δραστικές δίαιτες του δεκαημέρου, το πιθανότερο να έχετε αντίθετα αποτελέσματα. Χωρίς κάπνισμα, αλκοόλ και με άσκηση και διατροφή, το πιθανότερο θα δείτε πολύ σύντομα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, σακχάρου ή αρτηριακής πίεσης, να πέφτουν. Επίσης, η αναλογία του λίπους του σώματος θα αλλάξει προς το καλύτερο.  Εάν βρίσκεστε σε περίοδο έντονου στρες, τότε προσπαθήστε να μπείτε σε κάποιο πρόγραμμα γιόγκα και διαλογισμού. Θα σας βοηθήσει να ταξινομήσετε τις προτεραιότητες και τα συναισθήματα σας προκειμένου να ισορροπήσετε καλύτερα.

Αρκετές επιστημονικές έρευνες θα σας συστήσουν την μεσογειακή διατροφή. Όπου περιλαμβάνει άφθονα λαχανικά και φρούτα, ξηρούς καρπούς, περισσότερο ψάρια και λιγότερο κόκκινο κρέας ή ζωικά λιπαρά. Η βασική πηγή των λιπαρών, στην μεσογειακή διατροφή, είναι το ελαιόλαδο. Εμείς θα σας προτείναμε να μην το επιλέξετε με βάση το πόσο κοστίζει. Θα λέγαμε να διαλέξετε ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο βιολογικής γεωργίας. Έτσι δεν θα βάλετε στο τραπέζι σας περισσότερα φάρμακα ή τοξίνες, παρά μόνο πιστοποιημένη βιολογικά θρεπτική αξία.

Επίσης, καταναλώστε δημητριακά ολικής άλεσης που είναι πλούσια σε εδώδιμες ίνες. Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν καταναλώνουμε δημητριακά ολικής άλεσης 2-3 μερίδες την ημέρα, τότε ο κίνδυνος για εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων περιορίζει έως και 30%. Επίσης, θα σας προτείναμε να επιλέξετε κάποια από τα βιολογικά δημητριακά με Κινόα, Φαγόπυρο ή Χαρουπάλευρο. Είναι πλούσια σε εδώδιμες ίνες, προσφέρουν πρωτεΐνη, θειαμίνη, κάλιο, φώσφορο και σίδηρο. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα ψευδο-δημητριακά αυτά, στο πλαίσιο υγιεινής διατροφής και τρόπου ζωής γενικότερα, μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα καρδιαγγειακών παθήσεων.

Προσοχή

Σας ενημερώνουμε ότι δεν δίνουμε ιατρικές συμβουλές. Οι πληροφορίες που περιγράφονται στον ιστότοπο μας, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε κάθε πρόβλημα υγείας, θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον αντίστοιχο ιατρό.

Περισσότερες πληροφορίες για την Μεσογειακή διατροφή μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *