Ο Καφές μας κάνει καλό τελικά ή όχι?

καφές και οφέλη

Ο Καφές μας κάνει καλό τελικά ή όχι?

Ο Καφές είναι η καθημερινή απόλαυση για τους περισσότερους από εμάς. Συνήθως είναι το πρώτο πράγμα που χρειαζόμαστε για να ξεκινήσει η μέρα μας. Εκτός όμως από την χώρα μας, ο Καφές έχει γίνει πλέον το πιο δημοφιλές ρόφημα. Στην Ευρώπη έρευνες έχουν δείξει ότι ο μέσος ενήλικας καταναλώνει 200 ml καφέ την ημέρα.

Πως ανακαλύφθηκε ο καφές άραγε?

Αστεία ιστορία είναι η ανακάλυψη του καφέ. Λέγεται ότι τον ανακάλυψαν κατσίκες στην Αιθιοπία! Ένας βοσκός έριξε στην σόμπα του κόκκους Καφέ όπου η μυρωδιά των τσουρουφλισμένων κόκκων προσέλκυσε τις κατσίκες. Οι οποίες δοκίμασαν τους κόκκους και η συνέπεια ήταν ότι έμειναν άγρυπνες ολόκληρη την νύχτα από την διέγερση.

Και τώρα το θεμελιώδες ερώτημα, κάνει να πίνουμε καφέ?

Οι περισσότεροι από εμάς έχουν αναζητήσει την απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Άλλοι από περιέργεια, άλλοι για λόγους υγείας και κάποιοι απλά για να απενοχοποιήσουν την συνήθεια τους. Πληθώρα ερευνών έχει γίνει για το θέμα του καφέ και αν τελικά η καφεΐνη ως διεγερτικό όχι μόνο μας βλάπτει, αλλά κρύβει πολλαπλά οφέλη για την υγεία του ανθρώπου.

Καταρχήν μια κούπα καφέ βοηθά τον οργανισμό μας στον μεταβολισμό. Δημιουργεί το αίσθημα κορεσμού και δεν νιώθουμε πεινασμένοι. Επειδή είναι ένα καλό διεγερτικό βοηθά στην καύση λίπους. Στις δίαιτες μια κούπα σκέτου καφέ συστήνεται και από τους διαιτολόγους. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι καλό είναι να πίνετε τον καφέ σας χωρίς αρώματα ή προσμίξεις για να μην λαμβάνετε περιττές θερμίδες ή ουσίες.

Η συχνή κατανάλωση καφέ βοηθά την εγκεφαλική λειτουργία του ανθρώπου. Έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να μειώσει και την πιθανότητα εμφάνισης της νόσου Αλτσχάϊμερ. Βελτιώνει την μνήμη και την διαδικασία επεξεργασίας των πληροφοριών.

Ο καφές έχει πρεβιοτική δράση και διευκολύνει την καλή λειτουργία του εντέρου. Έχει αντιοξειδωτικές ουσίες που βοηθούν στην προστασία κατά του καρκίνου. Μάλιστα από ερευνητές θεωρείται μια από τις κύριες πηγές αντιοξειδωτικών ουσιών των Δυτικών πληθυσμών. Αυτό συμβαίνει γιατί στον δυτικό κόσμο καταναλώνουμε περισσότερο και πιο συχνά καφέ από ότι το τσάι ή άλλα βότανα. Εντυπωσιακό είναι ότι στο μέσο όρο του πληθυσμού Δυτικών χωρών, η κατανάλωση καφέ ξεπερνά την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

Επιπρόσθετα υποκινεί την καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος. Η σύγχρονη ιατρική συστήνει στους περισσότερους ασθενείς να μην πίνουν καφέ για το καλό της καρδιάς τους. Ωστόσο, έρευνα του πανεπιστημίου του Σικάγο έχει δείξει ότι δεν ισχύει η άποψη ότι ο καφές επιβαρύνει την καρδιαγγειακή λειτουργία. Η ίδια έρευνα έδειξε ότι η κατανάλωση καφέ δεν αυξάνει την πίεση μακροπρόθεσμα. Δεν αυξάνει επίσης την πιθανότητα εμφράγματος ούτε το ρίσκο σχετικό επεισοδίων.

Τελικά μπορεί να πιει καφέ κανείς άφοβα εφόσον δεν το παρακάνει

Ο καφές είναι ένα καταπληκτικό ρόφημα τελικά και η κατανάλωση του με μέτρο πάντα, δεν βλάπτει σίγουρα. Εμείς ορίζουμε την ποσότητα στις 2-3 κούπες ημερησίως. Εσείς ή ο διατροφολόγος σας γνωρίζετε καλύτερα την συνιστώμενη δοσολογία. Σαφώς βέβαια και θα μπορούσατε να αντικαταστήσετε μία κούπα την ημέρα από τον καφέ σας με μια κούπα τσάι ή με κάποιο από τα βότανα.

Προσοχή

Σας ενημερώνουμε ότι δεν δίνουμε ιατρικές συμβουλές. Οι πληροφορίες που περιγράφονται στον ιστότοπο μας, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε κάθε πρόβλημα υγείας, θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον αντίστοιχο ιατρό.

Περισσότερες πληροφορίες για τον Καφέ μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *