Συμπληρώματα πρωτεΐνης – βοηθούν ή βλάπτουν

Συμπληρώματα πρωτεΐνης σε shake

Συμπληρώματα πρωτεΐνης – βοηθούν ή βλάπτουν

Τα συμπληρώματα πρωτεΐνης είναι κάτι που όλοι βάζουν στην λίστα τους όταν ξεκινούν κάποιο πρόγραμμα γυμναστικής. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία προμηθευτών που υποστηρίζουν ότι τα δικά τους συμπληρώματα πρωτεΐνης θα σε μεταμορφώσουν. Καλό είναι να γνωρίζουμε κάποια πράγματα όμως για τα συμπληρώματα πρωτεΐνης αλλά και τον ρόλο της πρωτεΐνης γενικότερα στην λειτουργία του οργανισμού μας.

Η πρωτεΐνη είναι ένα σημαντικό δομικό συστατικό των μυών, των μαλλιών, των νυχιών και της επιδερμίδας μας. Τα συμπληρώματα πρωτεΐνης σε σκόνη πρέπει να προέρχονται από πρωτογενείς πηγές πρωτεϊνών που τους αφαιρείται το νερό, το λάδι ή όποια άλλη μορφή υγρή σύσταση. Τέτοιες πηγές είναι το γάλα, η σόγια και άλλες φυτικές πηγές. Τα συμπληρώματα πρωτεΐνης σε σκόνη μπορούν να αναμιχθούν με νερό, γάλα ή άλλες τροφές προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την ποσότητα πρωτεΐνης που λαμβάνουμε καθημερινά.

Συμπληρώματα πρωτεΐνης – ποιοι τα χρειάζονται περισσότερο?

Τα άτομα που έχουν αθλητική δραστηριότητα έχουν αυξημένες ανάγκες σε πρωτεΐνη. Υπολογίζεται ότι όταν έχουμε έντονη άσκηση στο πρόγραμμα μας, τότε πιθανά οι ανάγκες σε πρωτεΐνη να διπλασιάζονται. Και αυτό λόγω της καταστροφής και της αναδόμησης του μυϊκού ιστού που λαμβάνει χώρα στην έντονη άσκηση και στην αποθεραπεία αντίστοιχα.

Άτομα που έχουν υιοθετήσει χορτοφαγικό τρόπο ζωής χρησιμοποιούν τα συμπληρώματα πρωτεΐνης για να εξισορροπήσουν την θρεπτική αξία. Συνήθως οι vegans αναζητούν φυτικές πηγές πρωτεΐνης όπως είναι η πρωτεΐνη σόγιας, η πρωτεΐνη κάνναβης, η πρωτεΐνη αρακά ή και πρωτεΐνη κολοκυθόσπορου. Αυτά τα συμπληρώματα πρωτεΐνης δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις ζωικές πηγές πρωτεΐνης μιας και ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η πρωτεΐνη σόγιας δίνει μέχρι και 91,6% πρωτεΐνη στην σύσταση της.

Ωστόσο, όταν αναφέρουμε αυτές τις ομάδες ανθρώπων μόνο, ίσως και να κάνουμε λάθος. Η διατροφολόγος και αρθρογράφος για θέματα υγείας Lisa Drayer υποστηρίζει ότι «όσο μεγαλώνουμε χάνουμε τον μυϊκό μας ιστό και είναι σημαντικό να λαμβάνουμε αρκετή πρωτεΐνη για να διατηρήσουμε την μυϊκή μας σύσταση». Κάποιος μπορεί να κάνει το λάθος να λαμβάνει αυτή την δήλωση ως «δεν με ενδιαφέρει να διαγράφονται ή να φαίνονται οι μυς μου γιατί είμαι μεγαλύτερος σε ηλικία ή δεν με ενδιαφέρει η εμφάνιση μου πλέον». Επίσης λάθος, δεν έχει να κάνει με την εμφάνιση, η ύπαρξη και η υποστήριξη του μυϊκού ιστού έχει να κάνει με το πόσο ακμαίοι και δυνατοί νιώθουμε στην καθημερινότητα μας.

γυμναστική με βάρη

Συνεπώς, τα συμπληρώματα πρωτεΐνης είναι απαραίτητα σε όλους όσους δεν λαμβάνουν επάρκεια πρωτεΐνης από την ημερήσια διατροφή τους. Το αν έχουν έντονη αθλητική δραστηριότητα ή όχι δεν σημαίνει ότι κάποιος δεν χρειάζεται την πρωτεΐνη. Αν χρησιμοποιείτε κάποιο από τα συμπληρώματα πρωτεΐνης απλά πρέπει να κατανοήσετε ότι η ημερήσια δοσολογία είναι διαφορετική αν γυμνάζεστε ή όχι.

Συμπληρώματα πρωτεΐνης – Δοσολογία

Αναφέραμε ότι η πρωτεΐνη είναι απαραίτητο δομικό συστατικό για την καθημερινή λειτουργία του οργανισμού. Καταλήξαμε ότι οι ημερήσιες ανάγκες και η δοσολογία είναι αυτή που διαφέρει. Εκτός από την άσκηση, αυτό που πρέπει να λάβει υπόψη κάποιος είναι την ηλικία, το φύλλο, την δομή σώματος. Επίσης, οι ανάγκες διαφέρουν αν κάποιος αναρρώνει από κάποια ασθένεια ή χειρουργείο όπου οι ανάγκες σε πρωτεΐνη είναι σαφώς μεγαλύτερες.  Για αυτό το λόγο τα περισσότερα συμπληρώματα πρωτεΐνης αναφέρουν μία δόση με το πρωινό και μία μετά από την άσκηση. Είναι κατανοητό ότι τις ημέρες που δεν υπάρχει πρόγραμμα γυμναστικής δεν αναφέρεται πουθενά να μην καταναλώσετε πρωτεΐνη.

Συμπληρώματα πρωτεΐνης – σε ποια περίπτωση μπορεί να μας βλάψουν?

Όπως με όλα τα πράγματα όταν δεν γίνεται σωστή κατανάλωση τότε το αποτέλεσμα για την συνολική μας υγεία μπορεί να είναι αντίστροφο. Πάρτε το καλύτερο φάρμακο, αν η δοσολογία είναι 1 δισκίο και εσείς λάβετε 10 τότε αυτό μπορεί να είναι και ένα θανάσιμο λάθος. Όμοια με την πρωτεΐνη, αν η κατανάλωση πρωτεΐνης ημερησίως υπερβαίνει τις ανάγκες σας, τότε μπορεί να διαπιστώσετε πολλές ανεπιθύμητες καταστάσεις. Μπορεί να δείτε μεγάλη διακύμανση στον δείκτη μάζας σώματος. Μπορεί να πάρετε ανεπιθύμητο βάρος γιατί τα συμπληρώματα πρωτεΐνης έχουν και αυτά θερμίδες. Μπορεί να έχετε κράμπες, ναυτία ή πονοκεφάλους. Οπότε η υπερκατανάλωση πρωτεΐνης είναι αυτή που βλάπτει και όχι η πρωτεΐνη ως δομικό υλικό του σώματος μας.

Προσοχή

Σας ενημερώνουμε ότι δεν δίνουμε ιατρικές συμβουλές. Οι πληροφορίες που περιγράφονται στην ιστοσελίδα μας, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε κάθε πρόβλημα υγείας, θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον αντίστοιχο ιατρό.

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για  τα συμπληρώματα πρωτεΐνης στα Αγγλικά ΕΔΩ

bio
ΝΕΟ
Προσφορά!
-25%
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
22.64 16.98
bio
ΝΕΟ

Συμπληρώματα Διατροφής

MSM Σκόνη

13.90
3.90
5.40
bio
2.60
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
5.80
bio

δημητριακά

Ποπ Κινόα

2.50
bio

δημητριακά

Φαγόπυρο

Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
1.80

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *