Πρωτεΐνη και ζάχαρη – Είναι ένας καλός συνδυασμός?

Πρωτεΐνη και ζάχαρη

Πρωτεΐνη και ζάχαρη, μάθε το λόγο που δεν πρέπει να τα συνδυάζεις

Πρωτεΐνη και ζάχαρη? Καταναλώνεις έναν φυσικό χυμό φρούτων ή χειρότερα το αναψυκτικό της αρεσκείας σου μαζί με πρωτεΐνη?  Όλη η προσπάθεια του γυμναστηρίου πάει άδικα. Αναφέρεται σε μια καινούρια μελέτη στο BMC Nutrition, ότι η κατάποση ενός αναψυκτικού ή χυμού που έχει σάκχαρα που συνδυάζεται με κάποιο γεύμα υψηλής συγκέντρωσης σε πρωτεΐνη, μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητες καταστάσεις για τον ασκούμενο.

Πρωτεΐνη και ζάχαρη – τα ευρήματα της έρευνας

Η έρευνα καταδεικνύει ότι περίπου το 30% της ενέργειας (θερμίδες) των ζαχαρούχων ποτών δεν καταναλώθηκαν. Επιπρόσθετα, επιβραδύνθηκε ο ρυθμός μεταβολισμού για τα λίπη και απαιτήθηκε συγκριτικά μειωμένη ενέργεια για την αφομοίωση του γεύματος.  Η επιβράδυνση που περιγράψαμε, συνδράμει ουσιαστικά στην αυξημένη συγκέντρωση λίπους στο ανθρώπινο σώμα. Στο σημαντικό αυτό συμπέρασμα κατέληξε ο διευθυντής της έρευνας, Dr. S. Caspershon, (έρευνα: USDA-Agricultural Research Service του Grand Forks Human Nutrition Research Center).

Για να προκύψει αυτό το συμπέρασμα, οι επιστήμονες παρείχαν σε πάνω από 25 ανθρώπους, με ισορροπημένο βάρος, 2 γεύματα: 1 το πρωί και ένα το μεσημέρι. Η συγκέντρωση σε πρωτεΐνη ήταν 15% για την 1η ημέρα και 30% για την επόμενη. Τα άτομα που πήραν μέρος στην περίπτωση μελέτης αυτή, έπιναν κάποιο ζαχαρούχο ρόφημα συνδυαστικά με το πρώτο γεύμα και κάποιο χυμό ή αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη στο αμέσως επόμενο. Σε αυτό το πείραμα αποκαλύφθηκε ότι προσθέτοντας ζάχαρη με το φαγητό, υποχώρησε ο καταμερισμός σε λίπος κατά 8%. Το αποτέλεσμα του πειράματος καταδεικνύει ότι το να πίνουμε ένα αναψυκτικό ή ένα χυμό με ζάχαρη μαζί με το φαγητό, έρχεται σε αντίθεση με τα δύο μέρη της εξίσωσης του ισοζυγίου των θερμίδων ανά ημέρα.

Συμπέρασμα

Αφενός η προσθήκη σε θερμίδες και άρα σε ενέργεια με το αναψυκτικό ή χυμό, δεν έδωσε στα άτομα το αίσθημα του κορεσμού. Αφετέρου, η επιπρόσθετη αυτή ενέργεια δεν καταναλώθηκε με τον ρυθμό που θα έπρεπε. Ο μεταβολισμός λίπους επιβραδύνθηκε, οι καύσεις έδειξαν περιορισμένες.

Τα ευρήματα του εγχειρήματος αυτού σαφώς και προσδίδουν περισσότερα συμπεράσματα για τον ρόλο των ζαχαρούχων ποτών στην προσθήκη ανεπιθύμητου βάρους και λίπους στον άνθρωπο. Είναι κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να προσέξει κάποιος που κάνει δίαιτα για απώλεια λίπους. Η έρευνα ασχολήθηκε καθαρά με γεύματα πλούσια σε πρωτεΐνη και δεν ασχολήθηκε με τις πρωτείνες σε σκόνη. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι εμείς δεν πρέπει να προβληματιστούμε όταν επιλέγουμε ένα συμπλήρωμα πρωτεΐνης, για την υψηλή συγκέντρωση σε ζάχαρη και αν μπορεί να εξασθενίσει ουσιαστικά την δράση της.

Προσοχή

Σας ενημερώνουμε ότι δεν δίνουμε ιατρικές συμβουλές. Οι πληροφορίες που περιγράφονται στην ιστοσελίδα μας, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε κάθε πρόβλημα υγείας, θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον αντίστοιχο ιατρό.

Προσφορά!
-25%
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
19.67
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
23.24
Προσφορά!
-25%
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
22.64 16.98
bio
ΝΕΟ

Συμπληρώματα Διατροφής

MSM Σκόνη

13.90
3.90
5.40
bio
2.60
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
5.80
bio

δημητριακά

Ποπ Κινόα

2.50
bio

δημητριακά

Φαγόπυρο

Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
1.80

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *