Μάκα σε ρίζα – οφέλη για τη διατροφή μας

Μάκα

Μάκα – οφέλη για την υγεία 

Η Μάκα, που συνήθως την βρίσκουμε σε ρίζα, ανήκει στα προσαρμογόνα σταυροειδή είδη όμοια με το μπρόκολο, το λάχανο. Λόγω όμως των μοναδικών ιδιοτήτων και πλεονεκτημάτων για την ανθρώπινη υγεία και διατροφή, συγκαταλέγεται στην κατηγορία των superfoods. Η Μάκα ευδοκιμεί στην Νότια Αμερική κυρίως και συνήθως στα ψηλότερα βουνά του Περού.

Η σχετικά ευχάριστη γεύση της θαυματουργής ρίζας αυτής συνήθως την βρίσκουμε τριμμένη σε μορφή πούδρας. Στα οφέλη της περιλαμβάνεται η θετική της επίδραση στην ισορροπία των ορμονών, της ανθρώπινης ενέργειας και ως υποκινητής καλής υγείας γενικότερα.

Επίσης είναι ένας απόλυτα φυσικός τρόπος θεραπευτικής και συμπληρωματικής διατροφής που είναι δοκιμασμένος για αιώνες στην ευρύτερη περιοχή των Άνδεων. Έχει πολύ πλούσια θρεπτική αξία (περισσότερο ασβέστιο και από το γάλα) και έχει και μεγάλη θρεπτική πυκνότητα.

Μάκα και οφέλη για την υγεία μας

Στα οφέλη της αναφέρεται η υποστήριξη της γονιμότητας, τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών, καθώς και η εξισορρόπηση των επιπέδων των ορμονών. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας, διεγείρει την λίμπιντο, βοηθά την μνήμη και την συγκέντρωση.

Η Μάκα συμπεριλαμβάνεται στα συμπληρώματα διατροφής (όμοια με άλλα βότανα) που βοηθούν τον άνθρωπο να προσαρμοστεί πιο εύκολα και να αποδώσει καλύτερα σε συνθήκες έντονης πίεσης. Καταστάσεις όπως επιβαρυμένου προγράμματος, απαιτητικής εργασίας ή και σε ασθένεια. Διαχρονικά η Μάκα έχει χρησιμοποιηθεί ως αφροδισιακό, βοήθημα γονιμότητας για τους πληθυσμούς των Άνδεων.

Η κατανάλωση της δημιουργεί ένα συναίσθημα έντονης ζωτικότητας, ενέργειας και καλοζωίας. Αυτό οφείλεται κυρίως στην εξισορρόπηση των ορμονών και στην ενεργοποίηση και διέγερση εγκεφαλικών ενδορφινών. Στα θρεπτικά της συστατικά περιλαμβάνεται η πρωτεΐνη, οι ίνες, το ασβέστιο αλλά και το μαγνήσιο.

Μάκα και θρεπτική αξία

Το θαυμάσιο αυτό συμπλήρωμα διατροφής περιέχει 18% πρωτεΐνη, 76,5% υδατάνθρακες, 5% λιπαρά και 8,5% φυτικές ίνες. Η μάκα στα θρεπτικά της συστατικά περιλαμβάνει τα παρακάτω:

  • Πάνω από 20 αμινοξέα συμπεριλαμβανομένου των 8 απαραίτητων για τον άνθρωπο
  • Βιταμίνες Β1, Β2, C και Ε
  • Ασβέστιο
  • Μαγνήσιο
  • Κάλιο
  • Μέταλλα
  • Φώσφορο
  • Σελήνιο
  • Θείο
  • Νάτριο
  • Σίδηρο

Δεν υπάρχει εμπεριστατωμένη δοσολογία ανά ημέρα, ωστόσο οι περισσότεροι συνιστούν μια κουταλιά της σούπας ημερησίως. Επειδή η μάκα αυξάνει την ενέργεια, πολλοί άνθρωποι που ασκούνται την καταναλώνουν μισή ώρα πριν την άσκηση.

Παρενέργειες

Γενικότερα η μάκα δεν προκαλεί ανεπιθύμητες παρενέργειες σε όσους την καταναλώνουν ημερησίως. Ωστόσο επειδή επιδρά στο ορμονικό σύστημα του ανθρώπου, αν πάσχετε από κάποια σχετική ασθένεια, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν την χρησιμοποιήσετε.

Σας ενημερώνουμε ότι δεν δίνουμε ιατρικές συμβουλές. Οι πληροφορίες που περιγράφονται στον ιστότοπο μας, έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ιατρική επιστήμη. Σε κάθε πρόβλημα υγείας, θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον αντίστοιχο ιατρό.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *