Σκόνη πρωτεΐνης | Τι πρέπει να γνωρίζουμε

ΠΡΩΤΕΪΝΗ

Καταρχήν πρέπει πρώτα να ορίσουμε τι εννοούμε »σκόνη πρωτεΐνης».

Η σκόνη πρωτεΐνης αποτελεί ένα από τα ποιο δημοφιλή συμπληρώματα διατροφής σε όλο τον κόσμο, αν όχι το πιο δημοφιλές. Συνήθως, στους χώρους των γυμναστηρίων ακούμε συζητήσεις γύρω από τα σκευάσματα πρωτεΐνης, τις εταιρείες που τα προωθούν και τι μπορεί να κερδίσει κάποιος κάνοντας χρήση από κάποια πρωτείνη.

Σκόνη πρωτεΐνης

Η αλήθεια είναι πως όλο και πιο πολλοί άνθρωποι που ασκούνται στρέφονται στα συμπληρώματα διατροφής προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες μιας διατροφής, αλλά και για να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει, είτε αυτοί αφορούν την απώλεια λίπους και την αύξηση της μυϊκης μάζας, είτε απλά για να βελτιώσει την απόδοση του.

Η επιλογή της πρωτεΐνης ως συμπλήρωμα διατροφής, άλλα και κάθε συμπληρώματος, είναι αναμενόμενο να εγείρει πολλές σκέψεις, όπου κάποιες από αυτές θα προσπαθήσουμε να τις αναλύσουμε λίγο παρακάτω.

  1. Τι πρόκειται να κερδίσω από την λήψη πρωτεΐνης
  2. Θα έχω αποτέλεσμα
  3. Ποια η διαφορά μεταξύ πρωτείνη ορού γάλακτος και σε μια φυτική πρωτείνη
  4. Πως και πόσο συχνά μπορώ να την χρησιμοποιήσω
  5. Υπάρχουν παρενέργειες μακροπρόθεσμα για τα ζωτικά μου όργανα

Ας δούμε μία προς μία τις σκέψεις αυτές

1. Τι πρόκειται να κερδίσω από τη λήψη πρωτεΐνης;

Όταν αναφερόμαστε σε σκόνη πρωτεΐνης στην πραγματικότητα δεν εννοούμε τίποτα περισσότερο από απλή πρωτείνη σε μορφή σκόνης!! Κατ’ ουσίαν η σκόνη δεν κάνει τίποτε παραπάνω από το να μας παρέχει εύκολα και πρακτικά μια πλούσια πηγή πρωτεΐνης.

Τα οφέλη που αποκομίζει κανείς επιλέγοντας την, έχουν να κάνουν κυρίως με την παροχή υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνης (συνήθως από γάλα, κάνναβη, αρακά, κολοκυθόσπορο), την χαμηλή περιεκτικότητα της σε θερμίδες (ανάλογα με το πόσο καθαρή πρωτείνη είναι) και τον ελάχιστο χρόνο απορρόφησης της, πράγμα που την καθιστά την ιδανική επιλογή για προ και μετά-αγωνιστικά γεύματα.

Η επαρκής πρόσληψη πρωτείνης στα πλαίσια ενός ισορροπημένου διατροφικού πλάνου είναι καθοριστικής σημασίας για τους εξής λόγους:

  • Προάγει την γενικότερη υγεία και λειτουργία του σώματος, την ανάπτυξη και την αποκατάσταση, την λειτουργία των οργάνων, τη διατήρηση της καλής υγείας των οστών και των μυών, των μαλλιών, του δέρματος και του αίματος.
  • Ευννοεί την απώλεια λίπους διασφαλίζοντας τον μυικό ιστό κάτω από στρεσογόννες συνθήκες προπόνησης.
  • Προκαλεί το μεγαλύτερο θερμικό αποτέλεσμα από τα 3 μακροθρεπτικά συστατικά της τροφής, με αποτέλεσμα να απαιτείται η κατανάλωση περισσοτέρων θερμιδών κατά την διαδικασία της πέψης της.
  • Επίσης περιορίζει την όρεξη αισθητά και καλύπτει το αίσθημα της πείνας για μεγαλύτερο διάστημα μέσα στη μέρα ειδικά εαν καταναλωθεί τις πρωινές ώρες).

2. Θα έχω αποτέλεσμα;

Η λήψη πρωτείνης έχει αποδεδειγμένα οφέλη σε άτομα με υψηλές πρωτεινικές ανάγκες για τους λόγους που αναφερθήκαμε και προηγουμένως. Η συνηθέστερη δοσολογία είναι μεταξύ 0,8 – 1γρ και 1,5-2γρ ημερησίως ανάλογα με την δραστηριότητα και τις ανάγκες που υπάρχουν!

Η χαμηλότερη τιμή αφορά άτομα με πλήρη απουσία ή μικρή φυσική δραστηριότητα και η μεγαλύτερη αφορά κυρίως αθλητές με καθημερινές σκληρές προπονήσεις. Προσοχή, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί μια σκόνη πρωτεΐνης να υποκαταστήσει ένα ή περισσότερα στερεά γεύματα, δρα παρά μόνο συμπληρωματικά στη διατροφή και κάτω απο συγκεκριμένες προυποθέσεις!

3. Ποια η διαφορά μεταξύ σε πρωτείνη γάλακτος και φυτική πρωτείνη;

Καταρχήν έχουν διαφορετική πηγή προέλευσης αλλά εκτός αυτού

  • Η πρωτείνη γάλακτος ή αλλιώς «γρήγορη» εστιάζει κυρίως στην ταχύτερη δυνατή απορρόφηση. Με αποτέλεσμα να την καθιστά την καλύτερη επιλογή για προ και μετά-αγωνιστικά γεύματα. Τις στιγμές, δηλαδή, που το σώμα βρίσκεται σε μια αναβολική κατάσταση (μετά-αγωνιστικά). Παρέχει την απαιτούμενη δόση θρεπτικών συστατικών άμεσα και χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση!
  • Η φυτική πρωτείνη συνιστάται για άτομα με δυσπεψία ή δυσανεξίες σε γλουτένη ή και λακτόζη. Είναι χαμηλότερης περιεκτικότητας πρωτείνη, αλλά πολλές φορές πιο πλούσια σε αμινοξέα (απαραίτητα για τον άνθρωπο) αλλά και Ω3-Ω6 λιπαρά. Μια πολύ καλή πρωτείνη είναι η πρωτείνη κάνναβης με 21 αμινοξέα, συμπεριλαμβανομένου των 8 απαραίτητων για τον άνθρωπο.

4. Πως μπορεί να καταναλωθεί και πόσο συχνά;

Μπορεί να διαλυθεί μεσα σε νερό, χυμό ή και γάλα και να καταναλωθεί σαν ρόφημα. Μπορεί ακόμη και να συμπεριληφθεί σαν επιπρόσθετο συστατικό μεσα σε μίγμα γλυκισμάτων, όπως σπιτικές μπάρες πρωτεΐνης, βάφλες, κρέπες κλπ. Συνίσταται 1 φορά στο πρωινό γεύμα και άλλη μία φορά μισή ώρα ή μετά την γυμναστική. Μια φυτική πρωτείνη καλό είναι να κάνουμε την λήψη πριν ενώ μια γάλακτος αμέσως μετά από την άσκηση,

5. Υπάρχουν παρενέργειες για τον άνθρωπο;

Δεν έχουν παρατηρηθεί σημαντικές παρενέργειες απο την χρήση συμπληρωμάτων διατροφής, αν και εφόσον τηρηθούν συγεκριμένοι κανόνες στην δοσολογία τους. Για έναν υγιή ενήλικα που δεν υπερβαίνει την δοσολογία που ορίζεται με βάση τον σωματότυπο και τις ανάγκες του, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος κατά την λήψη της.

Καταλήγοντας, θα πρέπει να τονίσουμε πως για να επιλέξει ένα άτομο την λήψη κάποιου συμπληρώματος διατροφής, θα πρέπει πρώτα από όλα να διερευνηθεί το κατά πόσο το έχει πραγματικά ανάγκη. Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν μπορεί να την δώσει κανείς άλλος, πέραν του ιατρού ή του διαιτολόγου, που είναι και ο μόνος υπεύθυνος για την αξιολόγηση της διατροφικής του κατάστασης.

Την πηγή των πληροφοριών μπορείτε να την δείτε ΕΔΩ

ΝΕΟ
ΝΕΟ
ΝΕΟ
ΝΕΟ
ΝΕΟ
ΝΕΟ
Προσφορά!
-25%
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 5
22.64 16.98

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *